New NBT Tags Changes + Json New Fromat

سلام, به قسمت اول آموزش NBT Tag و تغییرات در نسخه جدید, خوش آمدید.

در ابتدا بگم که این آموزش نیاز به دانش قبلی نسبت نوشتن NBT Tag ها را نیاز دارد.

در نسخه 1.9 بسیاری از ویژگی های Minecraft تغییر کرده است که مهم ترین آن ها می توان گفت کامند های آن است که تغییراتی کرده که باعث دنیای کامند را متحول کرده اولین آن Json است که می خواهیم به شما توضیح دهیم.

Json

خب اول بگیم که اصلا Json چی هست؟ Json یعنی نوعی از NBT Tag ها که باعث ساخت Text در Minecraft می شود در کامند Tellraw بسیار کاربرد دارد.

یک Text ساده در نسخه 1.9 به پایین یک Json به صورت زیر است:

{text:"salam"}

اما در نسخه جدید 1.9 به دلیل Upgrade Json Minecraft این Text به صورت زیر می باشد:

{"text":"salam"}

این باعث می شود که Text هایی که به این صورت نوشته می شود احتمال خطا بسیار کم می شود چند مثال دیگر برای شما می زنم:

Before 1.9: {text:"salam",bold:true}  After 1.9: {"text":"salam","bold":true}
Before 1.9: {text:"salam",bold:true,color:red}  
After 1.9: {"text":"salam","bold":true,"color":"red"}
Before 1.9: {text:"salam",bold:true,color:red,extra:[{text:"salam"}]}  
After 1.9: {"text":"salam","bold":true,"color":"red","extra":[{"text":"salam"}]}
Before 1.9: {text:"salam",bold:true,color:red,extra:[{selector:"@p"}]}  
After 1.9: {"text":"salam","bold":true,"color":"red","extra":[{"selector":"@p"}]}

در مثال های بالا شاید فکر کنید چرا True درون دابل کوتیشن نیست چون متغیر True و False است و String, Short, Boolean یا Intiger نیست.

Diamond:

برای استفاده از کد های بالا میتونید کد زیر رو توی کامند بلاک بذارید

<tellraw @a <json code

به جای <json code> کد json رو بزنید و قبل از کد یه / هم بذارید

NBT TAGS

اول NBT Tag های جدید را توضیح می دهیم و تغییراتی که در NBT Tag ها به وجود آمده:

-باعث ایجاد Glow یا روشنایی اطراف Entity می شود که می توان آن را از پشت دیوار نیز تشخیص داد.

All Entity: {Glowing:1}  مثال: /summon Cow ~ ~ ~ {Glowing:1}

-اسپاون Entity بروی Entity مورد نظر, این تگ به جای تگ Riding آمده که دارای امکانات ویژه مانند ایجاد Entity های مخلف روی هم با تگ های مختلف.

All Entity: {Passengers:[{id:"Cow"},{id:"Pig"}]} مثال: /summon Cow ~ ~ ~ {Passengers:[{id:"Cow",CustomName:"salam"},{id:"Pig"}]}

همچنین در این آپدیت می توانید موب ها را داخل تیم ها کنید:

/summon Creeper ~ ~1 ~ {Team:"RED"}

-در این آپدیت به جای تگ Epuipment دو تگ جدید به نام ArmorItems و HandItems اضافه شده:

در این کامند در دست اول Stone و در دست دوم CobbleStone است:

/summon Zombie ~ ~1 ~ {HandItems:[{id:"minecraft:stone"},{id:"minecraft:cobblestone"}]}

در این کامند یک ست کامل چرم به تنه زامبی است:

/summon Zombie ~ ~1 ~ {ArmorItems:[{id:"minecraft:leather_boots"},{id:"minecraft:leather_leggings"},{id:"minecraft:leather_chestplate"},{id:"minecraft:leather_helmet"}]}

-در این آپدیت به جای تگ DropChances دو تگ جدید به نام HandDropChances و ArmorDropChances اضافه شده:

در این کامند احتمال افتادن آیتم های دو دست بروی زمین کم و به یک اندازه است:

/summon Zombie ~ ~1 ~ {HandDropChances:[1.0f,1.0f],HandItems:[{id:"minecraft:stone"},{id:"minecraft:cobblestone"}]}

در این کامند احتمال افتادن ست چرم متوسط به یک اندازه است:

/summon Zombie ~ ~1 ~ {ArmorDropChances:[2.0f,2.0f,2.0f,2.0f],ArmorItems:[{id:"minecraft:leather_boots"},{id:"minecraft:leather_leggings"},{id:"minecraft:leather_chestplate"},{id:"minecraft:leather_helmet"}]}

همچنین متغیر ها به Float تغییر کرده این نیز در تگ Health که قبلا یک Short بوده نیز صدق می کند:

/summon Creeper ~ ~1 ~ {Health:1.0f}

-می توانید یک Ender Crystal اسپاون کنید که دارای 2 تگ است به نام ShowBottom و BeamTarget

یک EnderCrystal با تگ ShowBottom که شرط نشان دادن قسمت پایینی آن را توضیح می دهد:

/summon EnderCrystal ~ ~1 ~ {ShowBottom:1b}

یک EnderCrystal با تگ BeamTarget که لیزری است که وقتی که EnderDragon نزریک به EnderCrystal است از خود نشان می دهد:

/summon EnderCrystal ~ ~1 ~ {BeamTarget:{X:2,Y:2,Z:3}}

Entity جدیدی که اضافه شده به اسم AreaEffectCloud که یک Entity نامرئی ولی با تگ های مختلف بسیار کاربردی است. یکی از این تگ ها, تگ Potion است که این Entity مرئی می شود مانند:

-این یک ابر با مدت 100 تیک در Radius 3 بلاک است با Effect Speed:

/summon AreaEffectCloud ~ ~1 ~ {Potion:"minecraft:long_swiftness",Radius:3,Duration:100}

یک تگ جالب به اسم VillagerProfession است که شکل Zombie Villager را تغییر می دهد که از 1 تا 5 است مانند:

/summon Zombie ~ ~1 ~ {IsVillager:1b,VillagerProfession:2}

خب این هم اولین قسمت از آموزش NBT Tag بود امیدوارم که مفید واقع شده باشه.


 

برای دیدن دریافت اطلاعات بیشتر در مورد NBT Tag ها اینجا کلیک کنید

12+
اگه شما هم دوست دارین اطلاعاتتون رو با بقیه به اشتراک بذارید و نویسنده سایت بشین اینجا کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *

برای مشاهده یکی از پست های سایت
بصورت تصادفی اینجا کلیک کنید.