همه چیز در باره ماینکرفت

بهنام خدوند جان خرد

سلام pikopo هستم اومدم تا اولین مطلبم روبزارم

در این مطلب درباره ماینکرفت صحبت میکنیم

بریم سر اصل مطلب:

ماینکرفت (به انگلیسی: Minecraft) یک بازی Open World مستقل است که توسط موجانگ ساخته شده و توسط همین استودیو برای PC و موبایل منتشر شده است. نسخه  بازی به صورت عمومی در ۱۷ می ۲۰۰۹ با عنوان نسخه آلفا منتشر شد و بعد از آپدیت‌های پیاپی به عنوان نسخه اصلی و نهایی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ عرضه شد. همچنین نسخه‌ای از بازی برای ANDROID یک ماه قبل از آن در ۷ اکتبر منتشر شد. نسخهIOS بازی نیز در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. در تاریخ نهم می ۲۰۱۲ میلادی بازی برای XBOX 360 به عنوان نسخه XBOX LIVE که توسط ۴J Studios توسعه داده شده بود عرضه شد. تمامی نسخه‌های ماینکرفت به روزرسانی‌های دوره‌ای دریافت می‌کنند.

ویژگی‌های خلاقانه و قابلیت‌های ساخت و ساز در ماینکرفت به بازیگران این امکان را می‌دهد تا به وسیله مکعب‌های با بافت‌های مختلف در دنیایی رویه‌ای، سازه‌های مختلف و متفاوتی را بسازند. فعالیت‌های دیگر در بازی شامل اکتشاف، جمع‌آوری منابع، صنعتگری و مبارزه می‌شوند. گیم پلیدر نسخه تجاری بازی، شامل دو حالت اصلی می‌باشد: حالت Survival (بقاء)، که بازیکنان در آن می‌بایست به جمع‌آوری منابع پرداخته و برای حفظ و نگه داری میزان سلامتی و گرسنگی خود تلاش نمایند؛ و حالت Creative (خلاقانه)، که در آن بازیکنان موجودی نامحدودی از منابع را در اختیار دارند، آزادانه می‌توانند پرواز کنند. در این حالت درجه سلامتی و گرسنگی وجود ندارد. همچنین حالت سومی با عنوان Hardcore وجود دارد که همانند حالت Survival (بقاء) با تفاوت در میزان سختی است. در این حالت بازیکن تنها یک جان داشته و پس از مرگ، مجبور به حذف دنیایی که ساخته است می‌شود.

ماینکرفت موفق به دریافت ۵ جایزه از کنفرانس توسعه دهندگان بازی در سال ۲۰۱۱ شد: جایزه نوآوری، بهترین بازی قابل دانلود، و همچنین برنده بهترین بازی جدید از بخش انتخاباتی توسعه دهندگان بازی و جایزه انتخابی حضار شد. این بازی برنده جایزه بزرگ Seumas McNally از فستیوال بازی‌های مستقل در ۲۰۱۱ نیز شد. ماینکرفت همچنین برنده جایزه اهرمک طلایی در بخش بهترین بازی قابل دانلود در سال ۲۰۱۲ شد. در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۳ حدود ۱۰ میلیون نسخه PC بازی به فروش رفت و در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ بیش از ۲۰ میلیون نسخه از بازی در تمامی پلتفرم‌ها به فروش رسید.

در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت مایکروسافت با خریداری شرکت موجنگ با قیمت 2.5 بیلیون مالکیت فکری این بازی را از آن خود کرد.

MCPE:

در ۱۶ آگوست ۲۰۱۱ یک نسخه از بازی تنها برای اکسپریاپلی بر روی اندروید مارکت (گوگل پلی کنونی) به عنوان نسخه آلفا قرار گرفت. سپس در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۱ برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی منتشر شد. نسخه IOS بازی نیز در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد. این نسخه از بازی ماینکرفت شامل تمام ویژگی‌های نسخه PC نیست. جنز برگنستن در اکانت شخصی توییترش یادآوری کرده است که نسخه جیبی ماینکرفت با زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده است و نه با JAVA. علت این موضوع هم عدم پشتیبانی سیستم عامل IOS از جاوا است. به روزرسانی‌های عمومی زمان‌بندی شده‌ای برای این نسخه ارائه می‌شوند که آن را به نسخه پی سی نزدیک تر می‌کنند.

MC XBOX 360:

نسخه ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی توسط ۴J Studios توسعه داده شد و در تاریخ ۹ می ۲۰۱۲ منتشر شد که از نظر امکانات از نسخه‌های جدید کامپیوتری عقب‌تر است.

ماینکرفت: نسخه PE

این نسخه شبیه نسخه جیبی بازی است با این تفاوت که به ورژن قدیمی تری بازگردانده شده و کاربران در آن می‌توانند با استفاده از کدهای برنامه نویسی در محیط بازی تغییرات ایجاد کنند. نسخه پی رسماً در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۱۳ منتشر گشت.

و تا الان برای ماینکرفت ورژن های:

1.0 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 و 1.10

minecraft storymod:

این نسخه نسخه ماینکرفت نیست ویک بازی جدا درباره ماینکرفته

و اپی زودی است وسندباکس هم نیست

MINECRAFT MOVIE:

این فیلم ماین کرفت است ولی اطلاعاتی زیادی ازش ندارم

فقط میدونم در سال 2017 میادواژه ها شد 647 کلمه

76+
اگه شما هم دوست دارین اطلاعاتتون رو با بقیه به اشتراک بذارید و نویسنده سایت بشین اینجا کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *

برای مشاهده یکی از پست های سایت
بصورت تصادفی اینجا کلیک کنید.