سیستم معاملات نوین بین بازیکنان در ماین کرافت

سلام دوستان من تاجر هستم

امروز میخوام به یکی از مشکلات اصلی بازی در حالت های چند نفره اشاره کنم و بعد راهکار خودم رو برای حل اون مشکل ارائه بدم .نظر یادتون نره

حتما تا حالا براتون پیش اومده که توی بازی با دوستاتون بخوایین با هم معامله کنید اما معمولا با مشکلاتی مثل تعیین قیمت یا عدم اعتماد به طرف معامله مواجه شدید .اما چاره چیه؟ امروزه توی یوتیوب کلی ویدیو برای سیستم های معامله  وجود داره که با رد استون و غیره کار میکنه اما باز هم همان مشکلات در انها بخوبی دیده میشود .اما امروز من میخوام با فکری که به ذهنم رسیده اشناتون کنم این فکر یه شبه به ذهنم خطور نکرده بلکه کلی وقت این طرح تکامل پیدا کرده تا به این نقطه رسیده که خب هنوزم ضعف هایی از نظر فنی درش هست که ضعف بازیه نه ضعف این طرح . حالا من پله پله مشکلات رو ارائه میدم و واسه اونها راهکار میدم .

مشکل اول :عدم امنیت و نبود تضمین فروش

عدم امنیت رو که خودتون خوب میدونین و لازم نیست من توضیح بدم

اما نبود تضمین فروش .

شاید تا حالا با ایده هایی مثل کارخانه ی شیشه سازی یا معجون سازی اشنا شده باشید اینها میتونن اجناسی از این قبیل رو با تعداد انبوه در زمان کمتر تولید کنن اما کی میاد این چیز هارو انقدر زیاد بخره ؟ شاید توی بازی های انلاین با ممبر های زیاد بشه فروخت اما وقتی بازیکن زیادی نباشه چی؟ چطوری میخوایی اجناستون رو که انبوه تولید میکنید بفروشید؟

و حالا راهکار که هم مشکل تضمین فروش و هم مشکل امنیت رو حل میکنه

راهکار من اینه که یک انبار مرکزی وجود داشته باشه که ادمین قبل از شروع بازی اونو با سنگ بستر ساخته باشه تا ضد سرقت بشه برای امنیت بیشتر دور تا دورش بهتره barrier هم کشیده بشه تا با با چشم اندر من که گه گاهی ممکنه باگ پیش بیاد نتونه اون تو تلپورت بشه.

خب این انبار توش پر از صندوق های خالی هست و ادمین مسول اونه و باید واسطه ای برای خرید و فروش باشه .(این از ضعف های بازی هست و گرنه توی اون مودی که در نظر دارم این مشکل وجود نداره).انبار همه چیز رو از همه میخره و انبار میکنه و در صورت تقاضا اونارو به مشتری میفروشه . اینجوری تضمین فروش به وجود میاد و امنیت خرید هم صد در صده (البته به پاک دست بودن ادمین بستگی داره که اختلاس نکنه .) چگونگی معامله ی مسئول انبار با مشتری با وجود امنیت کامل بعدا در پستی که میخوام با جزئیات بیشتر توضیح بدم  میزارم .

مشکل دوم: انبار با چی معامله کنه؟

مشکل دوم ما توی این بازی اینه که واحد پول دقیقا چی باشه ؟

واحد پول توی بازی برای معامله با روستایی ها زمرده اما زمرد خیلی کمیابه و مهم تر از همه یک ایتم مادی هست که این مشکل بزرگیه.

چرا ایتم مادی مشکل بزرگیه؟خب بیایید فرض کنیم ما اول بازی به انبار مقداری زمرد یا هر ایتم دیگه ای بدیم که به عنوان پول نگه داشته باشه و اگه کسی خواست چیزی به انبار بفروشه به او زمرد میده اما اگه یک نفر اومد یک جنس بی ارزش مثل خاک عادی رو به صورت انبوه فروخت و همه ی زمرد های انبار را برد چی؟ ایا کسی میاد خاک بی ارزش که خودش هم میتونه مجانی به دست بیاره  بخره ؟ مگه دیوونه شده؟ .پس اینجوری خاک های انبار هرگز فروخته نمیشه و  انبار دیگه زمرد برای خرید جنس نداره پس انبار ورشکست میشه.(به جای زمرد هر ایتم دیگه ای هم بود همین اتفاق می افتاد).پس پول ما نباید ایتم باشه. اما برخی ممکنه پیشنهاد بدن که هر چقدر فروش یک جنس به انبار زیاد میشه قیمتش هم با هر بار فروش افت کنه و با هر بار خرید زیاد بشه که خب درسته اما محاسباتش پیچیده هست و دائم نیاز به محاسبه ی قیمت داره . که خب ما هم در جواب میگیم ما اومدیم بازی کنیم نیومدیم که دائم حساب و کتاب کنیم.

عیب دیگری که اینها دارند تقسیم ناپذیری هست یعنی ما نمیتونی نصف زمرد یا هر چیز دیگه ای داشته باشیم.تا قیمت های پایین تر و دقیق تر داشته باشیم.

حالا راهکار طرح : پول اعتباری

تا حالا با کارت اعتباری خرید کردید ؟

ایا موقعی که کارت میکشید چیزی به فروشنده میدید ؟خیر بلکه از اعتبار خود به ازای دریافت جنس کم کرده اید و به فروشنده داده اید با این کار اعتبار فروشنده افزایش میابد .

خب حالا این رو میخوام ربط بدم به بازی .

بیایین فرض کنیم انبار خالیه و هیچ پولی هم به انبار نفرستادیم.و حالا یک نفر اومد یک چیز به انبار فروخت . انبار به جای پول به او بر اساس قیمت جنس فروخته شده اعتبار میده و در کتاب انبار که در دست ادمین هست ثبت میشه شخص میتونه با ارسال پیام شخصی به ادمین ازش بخواد که میزان اعتبارش رو بهش بگه .با این اعتبار شخص میتونه اجناس دیگری که در انبار هست به میزان اعتبارش بخره. البته نفر اول باید صبر کنه تا بقیه هم بیان جنس به انبار بفروشن تا بتونه چیز دیگری بخره.در این فرایند نیازی به تغییر قیمت ها نیست و انبار ور شکسته نمیشه.

مشکل سوم:مگه من دیوونه ام که الماس و چیزای با ارزش دیگه ام رو به انبار بفروشم.

مشکل دیگه ای که وجود داره اینه که بعضی کسب و کار های پر سود تر اما بی ارزش جای کسب و کار های کم سود تر ولی با ارزش رو میگیره و اون اجناس با ارزش مثل الماس و غیره به انبار فروخته نمیشه چون کارهایی مثل کارخانه زدن و تولید انبوه جنس های کم ارزش سود بیشتری نسبت به استخراج از معدن داره پس بازیکن ها بیشتر به سمت تولید انبوه اجناس کم ارزش مثل سنگ و شیشه و چوب میرن . و کسی برای فروش به انبار نمیره توی معدن الماس و طلا استخراج کنه . و فقط برای استفاده ی شخصی میره . ممکن بعضی ها بگن که با افزایش قیمت الماس و اینجور چیزا مشکل حل میشه اما این روش نیازمند محاسباته فراوانه و ما هم که فراری از محاسبات. و همچنین اینکار باعث میشه تا بازی بی مزه بشه مثلا یک نفر یک کارخانه ی بزرگ ساخته و هی براش شیشه و …. تولید میکنه و با فروش تضمینی اونها کلی پولدار میشه و حتی اگه با الفرض بازیکن ها همه چیز به انبار بفروشند اون کارخونه دار دیگه کار خاصی توی بازی نمیکنه و همه چیز مورد نیاز خودشو از انبار میخره .

اما راه حل

راهکار من اینه که به هر دسته از مواد اعتبار خاصی داده میشه و از اون اعتبار فقط میشه اجناس همون دسته رو خرید نه دسته ی دیگر .یعنی کارخونه دار اگه میلیون ها شیشه بفروشه با پولی که به دست اورده اجازه نداره حتی یه الماس بخره .بلکه فقط اجازه داره از همون دسته مثل سنگ و چوب و … خریداری کنه و برای خرید الماس باید خودش به معدن بره و کار کنه و اهن و طلا و چیزای دیگه استخراج کنه و اگه از سر بد اقبالی الماس گیرش نیومد میتونه با پولی که از فروش اهن و طلا و از این دسته مواد به دست میاره الماس بخره . یا کسی که میخواد گندم بخره باید خودش کشاورزی کنه و محصولات دیگه ی کشاورزی مثل هویج و.. اینجور چیزا رو بفروش و با پول به دست امده از فروششون گندم بخره گرفتید ؟ اینجوری نه کسی که شغلش معدنچی هست ضرر میکنه و نه بازی بی مزه میشه و همه تو همه ی شغل ها دستی دارند. قیمت اجناس و دسته بندی ها هم حرفی ازش نمیزنم و هر طور خودتون صلاح میدونین اونارو انجام بدید.

خب حرفم دیگه تموم شد معذرت میخوام که طولانی شد .اگه مشکل دیگه ای دیدید یا پیشنهادی دارید لطفا تو نظرات بگید . درباره ی جزئیات کار که ادمین چطوری انبار رو اداره کنه یا چطوری ورود خروج کنه و چیزای از این دست فعلا نپرسید که توی پست بعدیم درباره اش حرف میرنم . ایده ی بعدی من در مورد بانکه که خیلی چیز خوبیه و از دزدی جلوگیری میکنه و همچنین مثل این نیاز به مسئول نداره . و البته اونقدر کوچک هست که طرف همه ی دار و ندارشو توش جا نده.

امیدوارم مطلبم براتون مفید بوده باشه.

موفق باشید.

42+
اگه شما هم دوست دارین اطلاعاتتون رو با بقیه به اشتراک بذارید و نویسنده سایت بشین اینجا کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *

برای مشاهده یکی از پست های سایت
بصورت تصادفی اینجا کلیک کنید.