ماینکرافت | نسخه 1.14

همه چیز درباره ماینکرافت | نسخه 1.14 و بالاتر

*سلام خدمت خوانندگان محترم ، از احترامی که برای شما قائلم باید بگم جزئیات و مطالبی که در این معرفی گفته میشه تنها مخصوص نسخه های 1.14 و بالاتر نیست بلکه ممکنه مطالبی از نسخه های پیشین هم گفته باشم بنابراین از همین ابتدای مطلب از شما عذر میخوام*

– اولین تغییری که مشاهده می کنید صفحه لودینگه ، کیفیت صفحه لودینگ خیلی بهتر شده و نوار لودینگ هم اضافه شده که واقعا تغییره مفیدیه (الکی) 🙂

suspicious stew : این خوردنی که اسم عجیب غریبی داره و توی فارسی به معنای خورشت مشکوکه (امان از مترجم گوگل) به عنوان یه خوردنی محسوب میشه و با خوردن اون سرعت حرکت شما بیشتر میشه ، برای فرار از کریپر و زامبی و … به دردتون می خوره و کرفتینگ ساده ای هم داره .

new villagers : در اپدیت های جدید ویلیجر (روستایی) های جدیدی اضافه شدن که شکل و قیافه اون ها در بیوم های مختلف متفاوت هست و واقعا متنوع هستن ، این ویلیجر ها شامل این موارد هستن : قصاب ، کشاورز ، نقشه بردار ، روحانی (عجب) ، ماهیگیر ، تیرانداز ، چرمساز (کارگر چرمسازی) ، کتابدار ، چوپان ، ابزار ساز و چند مورد دیگه ….

*بعد از این مطلب احتمالا شروع کنم متن “معرفی ویلیجر های مختلف” بنویسم که واقعا مطلب مفصلی باید باشه*

Pillagers : پیلیجر ها موجوداتی بد جنسن ، پیشنهاد می کنم هر وقت اونهارو دیدین فرار کنید چون واقعا وحشی هستن و با تبر تقویت شده و کراس بو (در ادامه مطلب معرفی کردم) به شما حمله می کنن ، پیلیجر ها معمولا در پایگاه های خودشون اسپاون میشن اما ممکنه 2-5 پیلیجر هم در گشت باشن (گشت ارشاد) و به خونه شما برسن و فاتحه ، این غارتگران وحشی به بچه ویلیجر ها حمله نمیکنند شاید دلشون میسوزه . وقتی به روستا حمله می کنن اگر همه روستایی هارو بکشن جشن میگیرین و بالا و پایین میپرن و می خندن (نامردا ) مطلب های جالب زیادی درباره پیلیجر ها می دونم اما توی این مطلب نمیگنجه .

Fox : روباه ها در دو رنگ سفید و نارنجی و معمولا در تایگا (همون درخت های بلند و اینا ) ها ظاهر میشن ، روباه ها از گرگ و بازیکن فرار می کنن اما وقتی با توت شیرین (معرفی در ادامه) تکثیرش میکنیم بچه روباه متولد شده از ما نمی ترسه ، روباه هایی که از بازیکن نمیترسن ممکنه به بازیکن حمله کنن همچنین روباه ها به مرغ ها و بعضی ماهی ها و بچه لاکپشت و خرگوش ها حمله میکنن و حتی میتونن از روی نرده ها بپرن (فرار از زندان) ،یه جا نوشته بود ممکنه روباه ها در شب زوزه یا جیغ بکشن .

Cats : گربه هارو قبلا میشد با کامند ظاهر کرد اما الان به طور طبیعی توی روستا ها پیدا میشن و شما میتونید با دادن یک یا چند تا ماهی اونهارو رام کنید ، همونطور که میدونید کریپر ها از گربه میترسن پس با داشتن یه گربه از دست کریپر ها خلاص میشین

Sweet Berries : توت شیرین (بیشتر شبیه گوجه هست) بیشتر تو تایگا پیدا میشه ، اگر بازیکن یا ماب (به جز روباه) بره روی اونها بهش صدمه وارد میشه به همین دلیل میتونید توی تله استفاده کنید تا ماب مورد نظر بمیره ، به عنوان غذا هم میشه ازش استفاده کرد .

barrel : این بشکه بلوک مخصوص ماهیگیر هاست که ماهی هاشون رو میزارن توش اما وسیله مناسبی برای ما هستن من بیشتر از چست باهاشون حال میکنم ، ویژگی جالب بشکه اینه که در برابر اتش مقاومه ( من خودم استفاده میکنم و راضیم ) و اگر داخل لاوا (مواد مذاب ) هم باشه اتیش نمیگیره .

new slabs & stairs & walls : همونطور که از تصاویر مشخصه تنوع پله ها و دیوار ها بیشتر شده و کلا مصالح زیادی اضافه شده .

sign : از اون جایی که تنوع چوب ها هم زیاد شده قطعا تنوع و رنگ تابلو ها هم بیشتر میشه .

Scaffolding : داربست که یکی از مفید ترین تغییرات هست به شما کمک میکنه به تمام نقاط ساخته های خودتون برسید و در عین حال داربست هایی که جا گذاشتین رو جمع کنید ، یکی دیگه از مزیت های داربست اینه که وقتی از پرتگاه یا جای بلندی پرت میشین میتونید سرعت خودتون رو با داربست کاهش بدین و از مردن جلوگیری کنید .

blast furnace : کوره مخصوص پختن سنگ معدن هست (مگه سنگ معدن میپزن) برای مثال فقط میتونید سنگ معدن آهن یا طلا یا دایمند (الماس) بزارین داخل کوره . در ضمن سرعت پختن هم خیلی بالارفته .

smoker : این وسیله مخصوص پختن غذا ها مثل گوشت یا ماهی هست ، در ضمن سرعت پختن هم خیلی بالارفته .

stonecutter : با دستگاه برش سنگ میشه بلاک سنگ رو تبدیل به پله ، نیم بلاک ، دیوار و … بکنید .

Grindstone : این دستگاه هم به قول mahdi.r برای سالم کردن ابزار ، لباس و زره و … هست ، شبیه آنیول هست اما بر خلاف اون نه تنها از تجربه xp کم نمیکنه بلکه اضافه هم میکنه .

campfire : کمپ فایر بلاکی که میتونید برای پختن ماهی و گوشت و حتی به عنوان منبع دود و نور استفاده کنید ، هر وقت خواستین اون رو خاموش یا روشن کنید . کمپ فایر مقداری دود تولید میکنه که به سمت بالا حرکت میکنن و تقریبا تا فاصله 10 بلوکی قابل مشاهده هست . در ضمن مراقب باشین زمانی که روشن هست نرین روش چون به بازیکن دمیج میده .

cartography table : این بلوک به طور طبیعی در روستا ها برای نقشه برداری ، بزرگنمایی نقشه و قفل کردن نقشه یافت میشه .

composter : بلاک تولید کمپوست به طور طبیعی در فارم کشاورز در روستا ها پیدا میشه ، اگر محصولات کشاورزی مثل گندم و هویج و … رو بندازید داخل این بلاک بهتون یه bone meal (وعده استخوانی) میده که برای رشد گیاهان استفاده میشه .

lantern : با فانوس که آشنا هستین ، همون کارایی مشعل رو داره اما گرون و باکلاس تر هست .

Crossbow : کراس بو وسیله ای شبیه به تیر کمون اما خیلی بهتره ، سرعت پرتاب بالا ، دقت بالاتر و شلیک به دورتر از مزیت های این وسیله هست اما مدت زمان شارژ کردن کراس بو از تیر کمون بیشتره در کل بهتره .

Ravager : یکی از چرت ترین موجودات ماینکرافت همینه معلوم نیست چه جونوریه کمی شبیه گاوه ، قدرت خیلی زیادی داره و میتونی حتی برخی بلوک هارو از بین ببره ، در کل چیز زیادی ازش نمیدونم .

پاندا ها از ناز و گوگولی ترین موجودات ماینکرافت هستن ، در جنگل های پر از بامبو و سرپوشیده زندگی میکنن و قطعا از بامبو ها تغذیه میکنن ، اخلاق اونها ممکنه فرق داشته باشه مثلا پاندای شیطون ، عصبانی ، گوگولی یا پاندای قهوه ای از بقیه نادرتره . انها بازیکنی که بامبو در دست داشته باشه دنبال میکنن و هنگام صدمه دیدن پرخاشگر میشن .

bamboo : بامبو ها در جنگل های سرپوشیده یافت میشن و برای پرورش پاندا و ساختن داربست استفاده میشه .

*خب تا اینجا تعداد زیادی از تغییرات رو معرفی کردم اما یه تعدادی باقی مونده که به طور خلاصه معرفی میکنم و یه تعدادی هم نه چون مطلب خیلی طولانی شده*

در نسخه های جدید شما میتونید با داشتن چند تا رنگ توی دستتون متن تابلو هارو رنگ کنید .
توی نسخه های جدید یه سری گل اضافه شدن که طبیعتا با اضافه شدن این گل ها رنگ های جدید سیاه ، آبی ، سفید و قهوه ای هم پدید اومدن .
در نسخه های جدید ویلیجر ها شب ها میخوابن .
زنگوله توی روستا ها پیدا میشه و با تکون دادن و دراومدن صداش همه ویلیجر ها به خونه پناه میبرن .
255+
اگه شما هم دوست دارین اطلاعاتتون رو با بقیه به اشتراک بذارید و نویسنده سایت بشین اینجا کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *

برای مشاهده یکی از پست های سایت
بصورت تصادفی اینجا کلیک کنید.