نکاتی حیاتی برای تازه وارد ها

سلام من EA هستم و این اولین پستمه همونطور که خوندید قراره یه سری نکته حیاتی و یه سری توضیحات ساده درباره ماینکرافت بهتون بدم پس اگه فکر میکنین پرو پلیر هستین این مطلب رو نخونید و وقتتون رو تلف نکنید?

خب بریم سراغ اصل مطلب…

 پس از اجرای بازی، روی حالت «تک نفره» (Singleplayer) کلیک کرده و سپس روی عبارت «ساخت دنیایی جدید» (Create New World) کلیک نمایید

روی عبارت «حالت بازی» (Game Mode) کلیک نمایید تا عبارت «زنده ماندن» (Survival) را مشاهده کنید. در حالت «زنده ماندن» قادر خواهید بود که از دنیای سرگرم کننده‌ی بازی ماینکرفت لذت ببرید و در حالی که تلاش می‌کنید تا در دنیای این بازی زنده بمانید، به جمع آوری آیتم‌هایی جهت پیشروی در دنیای آن بپردازید. توصیه می‌کنیم که کاری به کنترل‌های استاندارد این بازی نداشته باشید و آن‌ها را شخصی سازی نکنید?

یه مروری کلی بر کنترل‌های اصلی بازی داشته باشیم:

  • با استفاده از کلید‌های W ،A ،S و D، به عقب، چپ، جلو و راست حرکت کنید.
  • با استفاده از کلید Space بپرید.
  • دو بار روی کلید W بفشارید تا شخصیت بازی بدود.
  • از کلید Shift جهت خم شدن و آهسته حرکت کردن استفاده کنید.
  • از کلید E جهت دسترسی به فهرست «دارایی‌ها» (Inventory) استفاده نمایید.
  • از موس برای نگاه کردن به اطراف استفاده کنید.
  • از کلید F5 جهت دسترسی به زاویه‌های مختلف دوربین بازی استفاده نمایید.
  • از کلید چپ موس جهت شکستن بلوک‌ها یا حمله به دشمنان استفاده نمایید.
  • از کلید راست موس جهت استفاده از آیتم‌ها یا مواد و همچنین قرار دادن آن‌ها در جای مناسب خود استفاده نمایید.
  • از کلید Q جهت پرتاب کردن آیتمی که در دست دارید استفاده کنید.
  • از کلیدهای ۱ تا ۹ جهت دسترسی به «اسلات‌های» (Slots) مختلف فهرست دارایی‌های خود استفاده نمایید.

اجازه دهید تا کلیدهای معرفی شده در بالا را بررسی کنیم؛ به درختی که در نزدیکی شما قرار دارد نزدیک شده و با استفاده از کلید چپ موس، آن را شکسته و نابود کنید. زمانی که بلوک‌های درخت شکستند، چهار تا از بلوک‌های آن که روی زمین افتاده‌اند را بردارید

کلید E را فشرده و فهرست دارایی‌های خود را باز کنید (اوکی پس E شد دارایی ها اون بالا هم گفتم?)

در پایین فهرست دارایی‌های خود شاهد ردیفی خواهید بود که در آن چهار بلوک درختی که هم اکنون جمع آوری کردید قرار گرفته‌اند. سایر فضاهای خالی موجود در فهرست دارایی‌های شما، به ذخیره‌ی آیتم‌های دیگری اختصاص می‌یابند که در آینده به جمع آوری آن‌ها خواهید پرداخت. شما قادرید تا با استفاده از کلیدهای ۱ تا ۹، به اسلات‌های مختلف (اسلات‌های که در پایین‌ترین ردیف فهرست داراییتان قرار دارند.) فهرست دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید محل آیتم‌های ذخیره‌ی شده‌ی مختلف را با «کلیک کردن و فشردن» (Click and Drag) تغییر دهید.

برای دسترسی به آیتم‌ها و منابع مختلف در دنیای ماینکرفت، یا باید آن‌ها را پیدا کنید و یا از طریق حفر معادن، به استخراج منابع مورد نیازتان بپردازید؛(جالبیش همینجاس?) مثلاً اگر قصد دارید تا ابزاری را برای خود بسازید، ابتدا باید مواد مورد نیاز آن را استخراج کنید. بطور مثال می‌توانید از بلوک‌های درختی که کمی قبل‌تر بدست آوردید، جهت ساخت ابزاری استفاده نمایید؛ برای این کار ابتدا یک Planks ساخته، سپس اقدام به «کرفتینگ» (Crafting) چوب‌ها کرده و در نهایت از چوب‌ها و Planks جهت ساخت یک ابزار استفاده کنید

برای انجام کرفتینگ در بازی ماینکرفت، به یک «کرفتینگ تیبل» (Crafting Table) نیاز خواهید داشت. برای ساخت کرفتینگ تیبل می‌توانید از بلوک‌های درخت استفاده کنید؛ برای این کار ابتدا بلوک‌های درخت را گرفته و به سمت چهار مربع خالی‌ای بکشید که در سمت راست شخصیت بازی (شخصیت بازی‌ای که در فهرست دارایی‌ها قابل مشاهده است.) قرار دارند.

با انجام کار گفته شده متوجه‌ی چهار آیتم جدید در «جعبه‌ی خروجی» (Output Box) خواهید شد که Plakns نامیده می‌شوند. روی این آیتم‌های جدید کلیک راست کنید تا بلوک‌های چوبی در Planks قرار بگیرند؛ سپس آن‌ها را به فهرست دارایی‌های اصلی خود منتقل کنید. این کار شاید در ابتدا کمی عجیب بنظر برسد اما صبور باشید و همچنان ما را در آموزش بازی Minecraft همراهی کنید.

حال روی ۱۶ عدد Planks که ایجاد کرده‌اید کلیک چپ نموده و سپس روی همان چهار جعبه‌ی کوچکی که در سمت راست شخصیت بازی قرار دارند کلیک نمایید تا در نهایت در جعبه‌ی خروجی شاهد یک کرفتینگ تیبل باشید. جهت بازگرداندن Plankها به فضاهای خالی فهرست دارایی‌های خود از کلید چپ موس استفاده نمایید؛ سپس روی کرفتینگ تیبلی که ساختید کلیک چپ نمایید؛ حال موس خود را روی «نوار ابزار» (Toolbar) که در پایین صفحه قرار دارد ببرید و کلیک چپ نمایید تا کرفتینگ تیبل به آنجا منتقل شود

در مرحله‌ی بعد، با فشردن کلید E از فهرست دارایی‌های خود خارج شوید. اکنون می‌توانید با فشردن کلیدهای مرتبط گفته شده در بالا، آیتم‌های مختلف را در کرفتینگ تیبل قرار دهید. (پس با E هم خارج میشیم)

حال نگاهی به کرفتینگ تیبل بیندازید و روی آن کلیک راست نمایید. شاهد رابط کاربری جدیدی در کرفتینگ تیبل خواهید بود. روی کتاب سبزی که در آنجا مشاهده می‌کنید کلیک کرده تا شاهد منوی گسترش دهنده‌ی کرفتینگ تیبل باشید. با کلیک روی آیتم‌هایی که در سمت چپ قرار دارند، قادر خواهید بود که نحوه‌ی کرفتینگ آن‌ها را مشاهده کنید. با پیشروی در دنیای بازی، نحوه‌ی ساخت ابزار جدیدی را خواهید آموخت، گرچه می‌توانید در اینترنت نیز جستجو کرده و در راهنماهای مشابه با این راهنما، به جستجوی نحوه‌ی ساخت ابزار مختلف بپردازید?

ابزار در بازی ماینکرفت به شما کمک خواهند کرد تا به شکل ساده‌تر و سریع‌تری به جمع آوری منابع بپردازید. اکنون باید چند ابزار ابتدایی و مهم این بازی را بسازیم. این ابزار عبارتند از:

  • «کلنگ» (Pickaxes)⛏ جهت استخراج سریع‌تر قطعات سنگی و سنگ آهن.
  • «تبر» (Axes)(ندارم استیکرشو?) جهت قطع سریع‌تر درختان.
  • «بیل» (Shovels) (ابنم ندارم)جهت حفر سریع‌تر زمین.
  • «کج بیل» (Hoes)(اینم ندارم) جهت آماده‌سازی خاک برای کاشت بذر.
  • «شمشیر» (Sword)⚔ جهت حمله و مبارزه با دشمنان.

ابزار بسیار دیگری در بازی ماینکرفت وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در شرایط مختلفی استفاده کرد اما در حال حاضر تنها ابزار گفته شده در بالا مورد نیاز ما خواهند بود؛ برای ساخت این ابزار، روی چوبی که در کرفتینگ تیبل قرار دارد کلیک کنید. برای ساخت ابزار گفته شده، نیاز به مقداری چوب خواهید داشت؛ برای بدست آوردن چوب باید وارد رابط کاربری کرفتینگ شده و دو بلوک چوبی را مطابق شکل بالا کنار هم (یکی روی دیگری) قرار دهید تا در جعبه‌ی خروجی شاهد چهار چوب باشید.

شما به هشت چوب نیاز دارید، بنابراین با استفاده از کلیک راست، Plankهای موجود در فهرست دارایی خود را برداشته و با کلیک چپ، آن‌ها را در فضاهای خالی موجود در کرفتینگ قرار دهید؛ پس از بدست آوردن چوب‌های مورد نیاز، آن‌ها را برداشته و Plankها را به فهرست دارایی‌هایتان بازگردانید.

اکنون دستورالعمل ساخت ابزار ابتدایی برای شما باز خواهد شد؛ وارد رابط کاربری کرفتینگ تیبل شده و روی «تب» (Tab) ابزار کلیک کنید؛ در تب ابزار می‌توانید روی ابزار مختلفی کلیک کرده و اقدام به ساخت آن‌ها نمایید. در حال حاضر تنها به بیل، کلنگ و تبر نیاز داریم، بنابراین روی آن‌ها کلیک کرده و براساس توضیحاتی که در بالا ارائه دادیم، اقدام به کرفتینگ آن‌ها نمایید. پس از بدست آوردن ابزار مورد نیاز، آن‌ها را به فهرست دارایی یا نوار ابزار اضافه کنید.

زمانی که ابزار گفته شده را بدست آوردید، فهرست دارایی شما باید شکلی شبیه به تصویر بالا پیدا کرده باشد. با فشردن کلید E از کرفتینگ تیبل خارج شوید. حالا که به ابزار ابتدایی بازی دسترسی یافتید، زمان آن فرا رسیده که چرخی در دنیای بازی زده و با محیط اطراف خود آشنا شوید.

خب بچه ها همونطور که گفتم این اولین پست من بود و ببخشید که نتونستم عکس بزارم خب بحثو عوض نکنیم احتمالا توی پست بعدی بهتون بگم چجوری توی شب اول زنده بمونید به این آسونیا نیستا خیلی سخته من خودم پدرم در اومد?

26+
اگه شما هم دوست دارین اطلاعاتتون رو با بقیه به اشتراک بذارید و نویسنده سایت بشین اینجا کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *

برای مشاهده یکی از پست های سایت
بصورت تصادفی اینجا کلیک کنید.