10 ویژگی که میخواهیم دوباره به ماینکرافت اضافه شود!
ماینکرفت ثابت کرده که مانند یک قطار پرسرعت رو به جلو حرکت میکند. در بازههای زمانی مشخص محتوای متنوعی برای بازی منتشر میشود. اما در این بین ویژگیها و امکانات دیگری بودهاند که از بازی حذف شدهاند. در ادامه همراهم باشید تا به شما از ده ویژگی بازی بگویم که حذف شدهاند، اما دوست داریم دوباره به آن اضافه شوند.

یادگیری ماینکرفت واقعا سخت است. نکات ریز زیادی وجود دارد که به هیچ عنوان نمیتوانید تمامشان را با استفاده از تجربه کردن و وقت گذاشتن پیدا کنید. شاید مراجعه به برخی منابع و ویدیوهای آموزشی انتخابی منطقی محسوب شود. اما چرا بازی بزرگی مانند ماینکرفت نباید مرحله آموزشی مختص به خودش را داشته باشد؟ این در حالی است که در گذشته یکی از نسخههای کنسولی ماینکرفت چنین قابلیتی را داشت و هماکنون نیز نسخه Education Edition بازیکنان را با مبانی بازی آشنا میکند.

اگر ویدیوهای ماینکرفتم را تماشا کرده باشید حتما درمورد Far Lands شنیدهاید. جایی که دنیای ماینکرفت به پایان میرسد و شما با انتهای دنیا مواجه میشوید. Far Lands به آن شکلی که میشناسیم در نسخه بتای ۱.۸ بازی حذف شد. پلیرها برای دیدن این نمای عجیب از جنریت شدن دنیا حاضر بودند تا ۱۲ میلیون بلاک نیز از نقطهای که اسپاون شدهاند فاصله بگیرند! این روزها یک دیوار نامرئي جایگزین این نوع جنریت شدن دنیا شده. اما پلیرها همچنان به نسخههای قدیمی برمیگردند یا تلاش میکنند با استفاده از مادها دوباره Far Lands را تجربه کنند.

اوایل که تبادل با ویلجرها به ماینکرفت اضافه شده بود هزینهای که میبایست پرداخت میکردید روبی (Ruby) بود. سنگهایی قرمز که دایرهای شکل بودند و پیش از امرالد در بازی حضور داشتند. خب چرا این سنگها از بازی حذف شدند؟ یکی از سازندههای بازی به نام Dinnerbone (که حتما با اسمش و ویژگی عجیبی که در بازی دارد آشنا هستید) به بیماری کوررنگی دچار بود. او نمیتوانست فرق بین روبی و رد استون رو تشخیص دهد. به همین خاطر سازندههای بازی تصمیم گرفتند امرالدها را به ماینکرفت اضافه کنند تا تبدیل به ارز رایج بازی شود.

برای اسب سواری در ماینکرفت کار خاصی نیاز نیست انجام دهید. یک اسب پیدا میکنید، دوستش میشوید و سپس از زین برای سوار شدن استفاده میکنید. اینجا یک محدودیت وجود دارد، زین اسب! زینی که باید از صندوقها و بر حسب شانس پیدا کنید تا بتوانید اسب داشته باشید (یا مابهای دیگری که میتوانید با استفاده از زین سوارشان شوید). در گذشته میتوانستید زین اسبها را بسازید. اما این قابلیت از بازی حذف شد. در کنار زین اسب آیتمهای دیگری مانند آرمور اسب و Enchanted Golden Apple نیز قابل ساخت بودند که دستور ساختشان از بازی حذف شد.

قبل از اضافه شدن Brewing Stand پلیرها مجبور بودند مواد اولیه را داخل Cauldron بیاندازند تا معجونشان آماده شود. بعدها با اضافه شدن این آیتم روند ساخت معجونها نیز تغییر کرد. اما تصور داشتن Cauldronهایی مختلف برای ساختن معجونها که داخلشان آبهای رنگی وجود دارد و قلقل میکنند فوقالعاده است. شاید نیاز داریم باز به گذشته برگردیم و از Cauldronها در کنار Brewing Stand استفاده کنیم.

شما تنها افرادی نیستید که باید فاصلهشان را با کریپرها حفظ کنند. طبیعتا انفجار کریپر دوست و دشمن نمیشناسد و هرکسی را با خاکستر یکسان میکند. اما مسئله اینجاست که در میدان نبرد دیگر مابهای بازی از کریپرها هراسی ندارند. آنها فداکارانه خودشان را کنار کریپرها نگه میدارند و اگر کریپر منفجر شد، آنها نیز با کشتی غرق میشوند. در اسنپشات 14w11a موجانگ این مسئله را تغییر داد. مابها فاصلهشان را با کریپر حفظ میکردند تا مبادا آسیبی از طرف او به آنها وارد شود. اما به دلیل بروز برخی مشکلات فنی در بازی موجانگ مجبور شد این ویژگی را قبل از آپدیت ۱.۸ حذف کند.

نقش اسلبها در ماینکرفت فوقالعاده مهم است. ارتفاع بلاکها طوری در نظر گرفته شدهاند که پلیر برای گذر از هرکدام باید از رویشان بپرد. اگر از اسلبها استفاده کنید (مانند پله) میتوانید یک سطح شیبدار مناسب به وجود بیاورید که بالا رفتن از آن نیازی به پریدن ندارد. متاسفانه تمام کوهها در ماینکرفت از بلاکها تشکیل شدهاند. خبری از اسلب برای خاک (Dirt) نیست و این مسئله روی ظاهر بازی تاثیر منفی گذاشته. پیش از انتشار ماینکرفت و زمانی که بازی هنوز در نسخه آلفا قرار داشت موجانگ تصمیم گرفت اسلب خاک را به بازی اضافه کند. اما به خاطر بروز مشکل در جنریت شدن دنیا سریعا آن را از بازی حذف کرد.

زمانی که ماینکرفت در قالب نسخه بدراک ادیشن منتشر شد خبری از Nether در بازی نبود. تمام بلاکهای ندر در سورس کدهای بازی قرار داشتند اما پلیرها نمیتوانستند وارد دایمنشنی دیگر شوند تا آنها را به دست بیاورند. به همین خاطر موجانگ تصمیم گرفت تا زمان منتشر شدن آپدیت ندر یک ریاکتور به بازی اضافه کند. این ریاکتور با استفاده از آهن و الماس ساخته میشد و میبایست آن را با Cobblestone و طلا میپوشاندید تا کار کند. حال بلاکهای مربوط به ندر وارد دنیای شما میشدند و میتوانستید از آنها استفاده کنید. این میتواند یک ویژگی جذاب باشد، مخصوصا اگر با ریسکی مانند حمله پیگمنها و پیگلینها همراه شود.

درست است ماینکرفت بینهایت دنیاهای مختلف دارد که به صورت رندوم جنریت میشوند. اما همیشه قرار است روی یک زمین صاف با شرایطی تقریبا یکسان از نظر مقدار اسپاون شدن آیتمهای کمیاب روبهرو شویم. در گذشته و از نسخه ۱.۸ تا ۱.۱۳ پلیرها میتوانستند بسیاری از خصوصیات دنیایشان را ویرایش کنند. حالا دنیاهای ماینکرفت حتی میتوانست جادوییتر باشد. جزایری که در آسمانها معلقند یا اقیانوسهایی که از لبه دنیا به پایین سرازیر میشوند!

از نسخه ۱.۷ تا ۱.۹ ماینکرفت پلیرها میتوانستند از یک گزینه جالب استفاده کنند. Super-Secret Settings یا تنظیمات فوق سری. با فعال کردن این گزینه ظاهر بازی شما به کل دچار تغییر و تحول میشد. رنگها تغییر میکردند، سیاه و سفید میشد، سبک گرافیک بازی تغییر میکرد و با محیطی Cell-Shade مانند روبهرو میشدید و… . درواقع تنظیماتی که اصلا روی مکانیزمهای بازی تاثیری نداشتند اما میتوانستند محیطش را فوقالعاده جذابتر کنند.
پاسخی بگذارید