چند چیز که در ماینکرافت نباید انجام داد (تازه کاران)

تحرک بیش از اندازه

حرکاتی نظیر به سرعت دویدن و پریدن باعث کاهش سریع میزان گرسنگی یا هانگر نسبت به راه رفتن معمولی می­شود. این حرکات تاثیر جدی بر میزان سطح گرسنگی بازیکن خواهند داشت،. تلاش بازیکن برای حفظ سطح گرسنگی در چند روز اول اهمیت زیادی دارد، چون تولید محصول غذایی امری زمان­بر است. بازیکنی که سطح گرسنگی وی خیلی پایین است دیگر نمی­تواند به سرعت بدود. بازیکن باید قادر باشد در صورت نیاز در زمانی که با دشمن های متخاصم در بازی برخورد می­کند به سرعت بدود. زمانیکه سطح گرسنگی بازیکن به صفر می­رسد، سطح سلامتی به سرعت کاهش می­یابد. در درجه سختی Hard امکان دارد گیمر از گرسنگی شدید بمیرد. امن­ترین روش این است که بازیکن تنها بعد از اینکه به دخیره غذایی دائمی دست پیدا کرد بدود. قایق­ها و اسب ها می­توانند برای جا­به­جایی سریع و بدون کاهش سطح گرسنگی استفاده شوند.

مسمویت غذایی

بازیکن باید در زمان خوردن گوشت فاسد و گوشت مرغ­های خام مواظب باشد چنانکه هر کدام به وضعیت گرسنگی بازیکن ضربه می­زند و موجب کاهش سطح هانگر وی می­شود. 80 درصد احتمال مسمویت بعد از مصرف یک تکه گوشت فاسد به مدت 30 ثانیه وجود دارد همچنین احتمال مسمومیت بعد از مصرف گوشت خام مرغ 30% است. خوردن یک چشم عنکبوت بازیکن را مسموم میکند و باعث از بین رفتن دو قلب بازیکن می‌شود. بازیکن باید از خوردن این موارد اجتناب کند مگر اینکه غذای بهتری در دسترس نباشد از سوی دیگر بادکنک ماهی به شدت خطرناک است و به هیچ وجه نباید خورده شود (مگر اینکه بازیکن تلاش کند به یک “رژیم متعادل” دست یابد یا بتواند در چالش “ما چگونه به اینجا رسیدیم؟” موفق باشد چنانکه می­تواند موجب گرسنگی درجه 3 برای 15 ثانیه ، حالت تهوع درجه 2 برای 15 ثانیه (این شرایط زاویه دید بازیکن را متزلزل می­کند) و حالت سمی درجه 4 می­شود. بنابراین اگر سطح گرسنگی یا هانگر کاملاً خالی شود خوردن بادکنک ماهی به بازیکن به دلیل گرسنکی و سم کمکی نخواهد کرد اگرچه خوردن شیر می­تواند اثر مسمویت غذایی را خنثی کند.

فراموش کردن مکان­­‌های پناهگاه

بعد از چند روز اول کار، بازیکن می­تواند برای زنده ماندن به امکانات اولیه و اساسی مانند مزارع، یک خانه­ کوچک و یک معدن دسترسی داشته باشد. خیلی از بازیکنان در این مرحله برای ماجراجویی و بدست آوردن بیشتر وسوسه میشوند تا به نقاطی دور از پایگاه شان بروند.

اگرچه بازیکن باید همیشه مکان خانه خود را بخاطر داشته باشد. حتی فعالیت در محلی ناشناخته برای مدتی کوتاه می­تواند موجب شود که بازیکن حس جهت­یابی خود را از دست بدهد و نتواند هرگز خانه­ خود را پیدا کند. عدم اطلاع از مکان پایگاه ، باعث به هدر رفتن زمان ارزشمند بازیکن میشود و می­تواند او را مجبور به شروع دوباره ­بازی کند. این امر به این دلیل می­تواند منجر به مرگ شود که بدون داشتن یک پناهگاه ، احتمال کشته شدن یازیکن توسط دشمنان و یا اتمام آذوقه­ی آنها بیشتر است. برای جلوگیری از این اتفاق مختصات محل پایگاه را در قسمت تنظیمات مشاهده و به خاطر بسپارید

حمل نکردن اقلام ضروری

اگر بازیکن قصد داشته باشد که دور از خانه­اش به ماجراجویی بپردازد، همیشه باید یک دسته چوب، سنگ­های ساختمانی، یک کلنگ، مواد غذایی زیاد، یک شمشیر، یک زره مرغوب، یک سطل آب، یک سلاح دور برد مانند کمان یا نیزه سه سر و (اگر از کمان استفاده می­کند) تیر زیادی به همراه داشته باشد مگر اینکه آن کمان با طلسم بی­نهایت –تیر- جادو شده باشد.

مطمئن شوید که برای تخت خواب­ها به اندازه­ی کافی پشم به همراه دارید تا بتوانید خودتان محل spawn (زنده شدن شخصیت) را مشخص کنید و زمانیکه هوا تاریک شد جای خواب داشته باشید. وقتیکه فاصله­ی معینی را دور از آخرین محل خوابتان طی کردید (شاید 200 بلوک آن طرفتر) زمان این است یک تخت دیگر در آن مکان ایجاد کنید. تخت خود را بعد از استراحت نشکنید چون دیگر قادر به از سرگیری دوباره بازی (respawn) در محلی که تخت شما واقع است نخواهید بود.

استفاده از اقلامی که باعث زنده شدن (spawn) شما در بُعدی اشتباه می­شوند

بازیکن نباید از یک تخت در دنیای The Nether یا منطقه (The End) استفاده کند و تنها باید از آن در Overworld استفاده کند. (توجه داشته باشید که روستاییان هنوز می­توانند در هر بعدی از تخت­ها بدون منفجر شدن آنها استفاده کنند). اگر بازیکنان دوست دارند که محل زنده شدن در نقطه­ی The Nether باشد باید در عوض از respawn anchor استفاده کنند. تختی که در بیرون از Overworld  باشد و respawn anchor خارج از دنیای nether  باشد باعث انفجار شدید با شعاعی چندین برابر بمت TNT می­شود. علاوه بر این ، زمین­های مجاور را به آتش می­کشد که بطور بالقوه­ای مرگ­آو ر است. در زیر زمین(The Nether) و یا در نقطه پایان(The End) هیچ چرخه­ی روز و شبی وجود ندارد که بتوان در میان آن خوابید. اگرچه تخت ها و respawn anchor ها می­توانند در مد PvP ، به عنوان دکور و روشی برای حمله مخصوصاً در برابر اژدهای نابودگر و موارد دیگر مفید باشند. respawn anchor ها برای حمله یا به عنوان مواد انفجاری در استخراج معدن پیشنهاد نمی­شوند به این دلیل که بسیار گران هستند. توجه کنید وقتی که یک تخت در محل قرار گرفت منفجر نمی­شود و فقط یکبار قابل استفاده­است. respawn anchor ها برای انفجار نیازمند شارژ شدن هستند. اگر در محدوده ­ی انفجار دیگری باشند تخت­های دیگر از بین خواهند رفت در واقع لنگر­ها در برابر انفجار مقاوم­اند و مانند TNT منفجر نمی­شوند.

احاطه کردن تخت­ها با بلوکها

معمولاً زمانی که بازیکن می­خوابد روز بعد در کنار تخت خود بیدار می­شود اگر فضای اطراف او گرفته نشده باشد. خالی گذاشتن اتاق در مجاورت و بالای تخت مهم است. اگر فضای آزادی در کنار و بالای تخت بازیکن نباشد آنها درون یک بلوک بیدار می­شوند و خفه خواهند شد. اگر بازیکن کشته شود نمی­تواند در کنار تخت دوباره زنده شود، در عوض در دنیای دیگر زنده می­شوند که می­تواند از محلی که بازیکن سعی داشته بخوابد بسیار دور باشد، به همراه پیامی که می­گوید ” تخت خانه ی شما گم یا مسدود شده”. که در این مورد مثال آخر صدق می­کند. همچنین بازیکن نباید یک بلوک شفاف مثل شیشه را در اطراف تخت قرار دهند زیرا بازیکن نمی­تواند روی یک بلوک شفاف از یک تخت زنده شود.

شلیک به شکل خطرناک

اگر یک تیر از کمان- مستقیماً رو به بالا پرتاب شود، به پایین برمی­گردد و بازیکن را مورد اصابت قرار می­دهد. همچنین بازیکن  نباید بعد بعد از پرتاب تیر فوراً به سمت هدف هجوم ببرد مخصوصاً اگر بازیکن elytra (بال­پوش) پوشیده باشد با تیر برخورد خواهند کرد (به این نکته باید توجه شود که بازیکن از این امر می­تواند به عنوان یک تاکتیک برای ایجاد  پرواز طولانی تر elytra  با یک کمان نیرومند (punch bow) استفاده کنده اما این موثرترین روش برای انجام این کار نیست).

معدن­کاوی بصورت عمودی (مستقیم رو به پایین یا بالا)

با معدنکاوی یا حفر مسقیم به سمت پایین یا بالا، بازیکن خود را در موقعیت مرگباری قرار قرار می­دهد. برای مثال اگر بازیکن  بر روی بلوکی که بر روی آن ایستاده مستقیم به سمت پایین حفاری کند، امکان دارد به درون دریاچه­ای از مذاب، غار، دره­ای تنگ یا سیاهچال سقوط کند و بر اثر این سقوط صدمه­ی شدیدی می­بیند و این احتمال نیز وجود دارد که توسط دشمنان مورد هجوم قرار بگیرد.  حفاری به سمت پایین همچنین می­تواند باعث گیر افتادن بازیکن در چاله ای شود که خود کنده است. در این حالت قرار دادن نردبان یا پرش بر روی ستون ها می­تواند به خروج بازیکن کمک کند.

راه­‌های امن‌­تر برای حفاری به سمت پایین شامل موارد زیر هستند:

  • معدن­کاوی به صورت الگوی پله­ای
  • پیدا کردن یک غار با دهانه­ای باز به سطح زمین
  • قرار دادن نردبان یا داربست در هنگام حفاری
  • حفر یک چاله با ابعاد 1×2 و ایستادن بین دو بلوک یا روی بلوکی که در مقابل بلوک حفر شده قرار دارد
  • تکرار مراحل حفاری بعد از حفر 3 بلوک از سطح زمین به سمت پایین، قرار دادن نردبان در کف بلوک، ایستادن بر روی نردبان، سپس حفاری بلوک­های زیرین
  • اگر بازیکن اصرار به حفر چاله­های باریک و تنگ به سمت پایین دارد باید سعی کند به صدای آب، گدازه و دشمنان (این امر با فعال کردن زیرنویس آسان­تر می­شود). به این بازیکن می­تواند از وجود غار، گدازه یا حضور دشمنان در زیر پای خود آگاه شود.

به همان صورت که حفاری بلوکی که بازیکن روی آن ایستاده خطرناک است ، حفاری بلوک بالای سر وی نیز خطر دارد، این خطرات شامل موارد زیر هستند:

  • مذابی که در بالا جریان دارد می­تواند بازیکن و تمامی اقلامی که به همراه دارد را بسوزاند
  • آب می­تواند بازیکن را غرق کند
  • غار یا سیاهچالی پر از دشمنان که به بازیکن حمله خواهند کرد، که در آخر به کم شدن جان وی یا کشته شدن او منتهی خواهد شد.
  • سنگریزه و ماسه می­تواند بازیکن را مدفون و خفه کند.

یک راه برای امن­تر کردن حفاری به سمت بالا این است که بازیکن یک مشعل در جلوی پای خود قرار دهد و یک بلوک در hotbar (نوار اقلام ضروری) بگذارد که بتوانند به آسانی آن را تعویض کنند. مشعل هر سنگ ریزه یا ماسه که بر روی آن بی افتاد را خرد می­کند و اگر سیالی از درون چاله بیرون بیاید، بازیکن می­تواند با بلوکی که در دست دارد به سرعت سوراخ را ببپوشاند و از خروج جریان جلوگیری کند. این پیشگیری­ها بی­عیب نیستند چنانکه هنوز احتمال حفر به درون غاری پر از دشمنان وجود دارد یا واکنش بازیکن به اندازه­ی کافی برای جلوگیری از جریان گدازه سریع نیست (مخصوصاً در زیر زمین جایی که جریان گدازه سرعتی همانند

جریان آب دارد). همچنین در حفاری رو به پایین ، بازیکن باید محتاط باشد و به صداهایی که می­شنود دقت کند (مثل صدای دشمنان، آب، گدازه و …) یا اثرات ذرات (مخصوصاً چکیدن آب/گدازه از یک بلوک) که می­تواند نشانه حضور گدازه، آب یا دشمنان در یک غار باشد.

بی توجهی و نادیده ­گرفتن تله‌­ها در معابد صحرا

بازیکن نباید هرگز در مرکز یک هرم صحرایی (بلوک رسی آبی­رنگ) به سمت پایین حفاری کند. انجام این عمل منجر به سقوط وی به روی یک صفحه­ی فشارشی و فعال کردن تله­ی  TNT در زیر ساختمان می­شود که بازیکن را منفجر می­کند. این انفجار محتملاً بازیکن را می­کشد، اقلامی که همراه دارد را از بین می­برد و صندوقچه­ها و محتویات درون آن ها را نابود می­کند. راه های امن­تر دیگری برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

آسان­ترین و سریع­ترین روش حفر یک تونل از دیوار جانبی هرم و جمع آوری بلوک­های ماسه ای در مسیر به سمت پایین است. برای دوباره بالا آمدن بازیکن می­تواند بپرد در حالیکه بلوک زیر پای خود را جا­به­جا می­کند.

بصورت یک مدل پله ای حفر کنید و به سادگی از پله ها برای برگشتن به بالا استفاده کنید.

برای پریدن با سرعتی کم به درون اتاق گنج استفاده کنید از یک سطل آب استفاده کنید ، این عمل اجتناب از برخورد با صفحه­ی فشارشی را آسان می­کند. بالا آمدن می­تواند با حفر پله یا قرار دادن نردبان انجام شود.

زمانی که بازیکن به کف هرم رسید، می­تواند با امنیت صفحه­ی فشارشی را از خاک بیرون بکشد، TNT آن را استخراج کند و صندوقچه­ها را غارت کند.

به همراه نداشتن بلوک برای معدن­کاوی

عملیات حفاری عمیق با خطرات زیادی همراه هستند. اگر بازیکن اندوخته­ی خوبی از بلوک­های معمولی به همراه داشته باشد (مانند قلوه­سنگ، خاک و غیره)، می­تواند مواد مورد نیاز برای غلبه برای خطرات بالقوه مثل دریاچه­ی مذاب، پرتگاه­های بزرگ یا دشمنان را فراهم کند. همچنین به همراه داشتن یک الوار یا چوب برای ساختن وسایل اهمیت بالایی دارد.

به همراه نداشتن چوب در هنگام حفر معدن

اگر بازیکن فراموش کند در هنگام حفاری با خود چوب بیاورد، ممکن است قادر به ساختن مشعل­های بیشتر نباشد. نداشتن توانایی برای ساخت مشعل منجر به کاهش دید و افزایش تعداد دشمنان می­شود. بصلاح است که حداقل یک دسته الوار در هنگام سفر به درون این معادن همراه داشته باشید. (اگرچه اگر خوش­شانس باشید، امکان دارد به یک تونل معدنی برخورد کنید که حاوی تعداد زیادی تخته­های چوبی هستند.)

65+
اگه شما هم دوست دارین اطلاعاتتون رو با بقیه به اشتراک بذارید و نویسنده سایت بشین اینجا کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *

برای مشاهده یکی از پست های سایت
بصورت تصادفی اینجا کلیک کنید.